🚚GRATIS EUROPA BESTILLINGER > €150

TOP TILBEHØR TIL DIN MOTORCYKEL

🚚GRATIS ITALIEN BESTILLINGER > €50

ENDUBLACK24

<tc>BMW</tc> R 1300 GS bliver R 1301 <tc>sport</tc>sbokser

La BMW R 1300 GS diventa il boxer sportivo R 1301 - Endurrad

Peppe Z |

BMW R 1300 GS bliver R 1301 sportsbokser


Den nye BMW R 1300 GS er netop ankommet til forhandlerne, og vi kan allerede se den første tilpassede version af denne rejseenduro: R 1301, skabt af det schweiziske team VTR Customs.

VTR-BMW R 1301 – 5-7 kilo lettere med forkortet bag

VTR, den officielle BMW-forhandler i byen Schmerikon, der ligger ved bredden af ​​Zürich-søen, har opnået international berømmelse for sine radikale BMW-motorcykelkonverteringer. I begyndelsen af ​​2024 præsenterede VTR Customs sit første projekt baseret på den nye BMW R 1300 GS, omdøbt til R 1301.

Et mere kompakt og let design

R 1301 har en forkortet bagdel, der i øjeblikket er i prototypefasen, som kunne produceres i små mængder, hvis der var tilstrækkelig efterspørgsel. Forskærmen er også blevet forkortet, og cyklens samlede vægt er blevet reduceret med omkring 5 til 7 pund, ifølge Dani Weidmann fra VTR Customs. Selvom vægtbesparelserne ikke er drastiske, er cyklen tættere på 500-pund-mærket. Mærkeligt nok fjernede VTR ikke midterstativet, hvilket kunne have bidraget yderligere til vægtreduktionen.

Tilpasset tilbehør og supersportsdæk

R 1301 er udstyret med korte håndtag og en lille, tonet forrude, tilgængelig som originalt BMW tilbehør. Smedede aluminiumsfælge er en fabriksmulighed, mens Metzelers M9RR supersportsdæk er valgt for at sikre et fremragende vejgreb, samtidig med at det 19-tommer forhjul bibeholdes, som sikrer den typiske GS-håndtering. Ydermere fuldender Kellermanns mini Atto blinklys og LED-forlygtens karakteristiske "X", gjort endnu mere iøjnefaldende takket være en gul film, cyklens æstetik.

"Attrapovic" og sporty afslutninger

Med hensyn til udstødningssystemet valgte VTR en sort pulverlakeret lyddæmper i rustfrit stål, inspireret af Akrapovic, men med et ironisk twist i navnet: "Attrapovic". Samlerne er beklædt med sort varmebestandig tape. Boxermotoren på 1.300 cc, med en effekt på 145 HK og 149 Nm, kræver ingen særlige modifikationer. Endelig har R 1301 sporty BMW M-farver med "M-Grey" nuancer lavet af Freuler AG og et specialfremstillet sæde af Yves Knobel.

En tilpasning til 40.000 euro

Der BMW R 1300 GS basic, med sportsundervogn og smedede aluminiumshjul, har den en pris på 25.900 schweizerfranc (omkring 27.000 euro). Omkostningerne ved R 1301-tilpasningen beløber sig til 15.000 schweizerfranc (ca. 15.750 euro), hvilket bringer motorcyklens samlede pris op på 40.900 schweizerfranc (ca. 43.000 euro). Prisen på R 1301 er dog sat til 37.800 schweizerfranc (omkring 40.000 euro), hvilket gør det til et attraktivt tilbud. Produktionen af ​​R 1301-udgaven er ikke begrænset, og kunder kan anmode om farvevariationer eller andre tilpasninger.

I februar 2024 præsenterede VTR Customs den første ombygning baseret på den nye BMW R 1300 GS, der tilbyder en sporty, mere kompakt og lettere version. Med en pris på omkring 40.000 euro repræsenterer R 1301 en enestående motorcykel, men med mulighed for yderligere tilpassede varianter efter kundernes behov.

BMW R 1300 GS, en af ​​det tyske mærkes ikoniske motorcykler, er ved at gennemgå en radikal transformation.Den nye inkarnation, R 1301 sportsbokseren, lover at bringe teknologiske innovationer, der vil gøre den endnu mere uimodståelig for tohjulede elskere. Men hvad gør BMW R 1300 GS til at blive R 1301 sportsbokseren så speciel? Lad os finde ud af det i detaljer.


Overgangen fra R 1300 GS til R 1301 sportsbokseren markerer en revolution inden for design og ydeevne. Den nye cykel kan prale af en opgraderet motor med et slagvolumen, der optimerer kraft og effektivitet. Men det er ikke kun et spørgsmål om tal: stellet er blevet revideret for at forbedre aerodynamikken og stabiliteten, hvilket gør sportsbokseren ideel til dem, der søger stærke følelser og sikkerhed på vejen. BMW har også arbejdet hårdt på at integrere banebrydende teknologier, såsom nye førerassistentsystemer og en hidtil uset digital grænseflade, som lover at gøre enhver rejse til en unik og engagerende oplevelse.


Udover ydeevnen skiller BMW R 1300 GS, som bliver til R 1301 sportsbokseren sig ud for en æstetik, der blander elegance og aggression. Skarpe linjer, materialer af høj kvalitet og ergonomi studeret ned til mindste detalje gør denne motorcykel til et sandt mesterværk på hjul. Kombinationen af ​​stil og substans er det, der gør, at BMW R 1300 GS bliver R 1301 sportsbokseren til et vindende valg for krævende motorcyklister.


Endelig er tilpasning et af nøgleelementerne i denne nye motorcykel. BMW har designet en række tilbehør og muligheder for at give brugerne mulighed for at tilpasse køretøjet til deres specifikke behov. Uanset om du er en inkarneret eventyrer eller en elsker af komfort, vil du helt sikkert finde de konfigurationer, der passer til dig. BMW R 1300 GS bliver R 1301 sportsbokser, er ikke bare en motorcykel, men en skræddersyet køreoplevelse.


Som konklusion repræsenterer transformationen af ​​BMW R 1300 GS til R 1301 sportsbokseren en ny æra for mærket. Ved at kombinere kraft, innovation og stil er denne motorcykel klar til at vinde hjerter hos motorcykelentusiaster over hele verden. Det eneste, der er tilbage, er at vente, stige på sadlen og nyde hvert øjeblik på denne ekstraordinære maskine. BMW R 1300 GS, som bliver til R 1301 sportsbokser, er meget mere end en simpel opdatering: den er et spring ind i fremtiden for to hjul.